In dit website speed experiment bekijken de impact van de HubSpot meeting tool én call-to-actions op de snelheid van een homepagina. Hoe zwaar wegen deze elementen door?
Een trage site geeft je bezoekers een slechte gebruikservaring, én Google vindt het niet fijn. Zoals uit een eerder experiment blijkt, hebben een pak elementen impact op jouw website speed.
De snelheid van jouw site bestaat uit een combinatie van een pak elementen, die er samen voor zorgen dat je site vlotjes laadt.
(Tip:) Meer over snelheid en websites? Hebben we een uitgebreide gids over geschreven!
In deze test gaan we na hoe de HubSpot Meetings tools & een formulier + call-to-action in de footer van een website impact hebben op de snelheid van een HubSpot-website.
Dat de HubSpot Meeting link efficient & effectief is: van Yes. Je prospecten kunnen op je site onmiddellijk een meeting boeken in jouw agenda.
De vraag is ... hoort die ook op je homepagina thuis? Conversie-wise én speed-wise? Of reserveer je 'm best voor je demo-pagina?
Onze these: het laden van de HubSpot meeting link op een webpagina zorgt voor extra laadtijd.
HubSpot call-to-actions (CTA's) zijn handig om op je website te plaatsen:
Er is dus best veel argumentatie om jouw conversie-links als een Call-to-action te plaatsen in plaats van een reguliere button, maar ... daar moet ook wat extra script voor geladen worden.
Onze these: HubSpot CTA's zorgen voor vertraging op je site. Hoeveel, dat is de vraag.
Een overzicht van je blogs, met de mogelijkheid to inschrijven op je nieuwsbrief. Goed idee, want een extra conversiemogelijkheid. Maar hebben ze ook een impact op snelheid?
Op de homepagina van onze HubSpot test-pagina staan onder meer:
In functie van het experiment hebben we:
Google Speedtest geeft deze resultaten voorafgaand aan het experiment:
En na onze optimalisatie zien we een spectaculaire verbetering (links mobiel, rechts desktop):
Een uitstekende score voor desktop, en best acceptabel voor mobiel (waar het -eerlijk- lastig is om héél goede scores te halen).
Op de homepagina van onze HubSpot test-pagina staan onder meer:
In functie van het experiment hebben we:
Google Speedtest geeft deze resultaten voorafgaand aan het experiment:
En na onze optimalisatie zien we opnieuw (links mobiel, rechts desktop):
Een minder spectaculaire stijging van de snelheid. Geen elke website is hetzelfde.
Een test in GTMetrics bevestigt de verbetering:
Dat zeggen we niet. Want dan geef je ofwel functionaliteit op, en/of conversiemogelijkheden.
Wat we wél willen meegeven is dat, als je over een snelle site denkt, je altijd afwegingen gaat moeten maken!
Je site technisch optimaliseren is één zaak. Het aantal cookies/scripts beperken is een andere, maar de inhoud (en conversiemogelijkheden) van je pagina is evenzeer belangrijk.
Als die meeting link voor jou essentieel is voor jouw homepagina, dan weegt dat voor jou door op wat snelheidswinst.
Samen jouw HubSpot site analyseren? Conversie, technisch, UX, ... en ook speed? Geef ons een seintje.
(insert weloverwogen native HubSpot call-to-action 😂)