Wat is Inbound Marketing?

Wat is inbound marketing?

Inbound Marketing: een implementeerbare, effectief werkende digitale strategie op lange termijn

Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen. Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten. In deze nieuwe realiteit is het jouw taak om niet alleen prospecten te vinden, maar vooral om ervoor te zorgen dat die prospecten jou vinden. Van het C-level komen de vragen naar ROI en lagere budgetten, vanuit saleshoek de roep naar méér én kwalitatieve leads.

Inbound marketing is een marketingaanpak die ervoor zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken. Met Inbound Marketing zorg je zelf voor een grote instroom van bezoekers die je kan converteren naar klanten. Dat doe je met sterke, relevante en authentieke content.

PLAN EEN INBOUND MARKETING GESPREK

Inbound uitgelegd

De Inbound Marketing-methodologie

Inbound Marketing is zelf zorgen voor een grote instroom van bezoekers naar je website, en hen converteren naar klanten.

1. Attract: zorg voor de juiste trafiek

Zorg dat prospecten jou vinden, door sterke, relevante en authentieke content aan te bieden op maat van hun interesses. Focus op bezoekers die het meeste kans maken om leads (en uiteindelijk klanten) te worden. Post blogs op je website, optimaliseer die (via SEO) en promoot je content actief op sociale media.

2. Convert: maak leads van je bezoekers

Op je website activeer je vervolgens je prospecten met aanbiedingen. Bezoekers laten graag hun gegevens na voor relevante content (white papers, ebooks, checklists, …). Hiervoor gebruik je technieken als call-to-actions en geoptimaliseerde landingspagina’s.

3. Close: haal klanten uit je leads

Beweeg je klanten doorheen de buying cycle. Aligneer de informatie die je over inbound leads hebt met met je salesteam, zodat zij effectievere gesprekken kunnen voeren. Nog niet sales qualified? Bouw verder aan de relatie met specifieke trajecten en doelen (lead nurturing).

DOWNLOAD HET INBOUND MARKETING EBOOK
leadstreet-de-4-fases-van-inbound-marketing

Meer weten over Inbound Marketing? Klik een van onderstaande topics aan:

leadstreet hubspot certifications

HubSpot: pionier van Inbound Marketing

Hubspot is de favoriete tool van leadstreet. Hubspot is een allround marketing software-platform, en dé pionier van de inbound marketing-methodologie.

HubSpot is een krachtige totaaloplossing en omvat de volgende modules: Blogging, SEO, Social Media, Lead Management, Landing Pages, Calls-to-Action, Marketing Automation, E-mail, Analytics en CRM Synchronisatie. Alle componenten die je nodig hebt voor het succesvol beheren van je Inbound Marketing. Hubspot werd recent nog gekozen tot n° 1 marketing automation platform door Venture Beat.

leadstreet is als eerste en enige Platinum HubSpot Certified Partner in België jouw lokale aanspreekpunt.

HubSpot

Inbound Marketing uitgelegd door HubSpot

Inbound Marketing is een holistische marketingaanpak die zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken en jij hen kan converteren in klanten. Inbound Marketing is zelf zorgen voor een grote instroom van bezoekers naar je website, en hen converteren naar klanten. Dat doe je met sterke, relevante en authentieke content. Deze aanpak biedt antwoorden op vragen waarmee marketeers vandaag worstelen, zoals het genereren van kwalitatieve leads en de ROI meten van hun marketinginspanningen.

Dharmesh Shah, CTO en oprichter van HubSpot, gidst je door het wat, hoe en waarom van Inbound Marketing:

HubSpot

Inbound Marketing in België

Op 2 juni nodigde leadstreet, Platinum HubSpot Certified Partner, Jeetu Mathani (Managing Director HubSpot International) uit voor een keynote naar België. We partnerden hiervoor met Bloovi op hét marketing event Conversion Day.

Inbound Marketing: de dominante marketingstrategie in 2015

inbound-is-de-dominante-marketingstrategie-leadstreet

Wij merken het niet alleen aan de vele gesprekken die we hebben rond Inbound: het gebruik van Inbound Marketing zit serieus in de lift. En heus niet alleen bij bedrijven die al voorop liepen met het gebruik van content, of bij tech-startups die zweren bij growth hacking-technieken (om maar een cliché te plaatsen).

Uit het State of Inbound 2015-rapport blijkt dat inbound bij kleinere tot gemiddelde ondernemingen (0-25 en 25-200 werknemers) de dominante marketingstrategie is. Maar ook dat de grotere bedrijven (200+ werknemers) inbound meer en meer gaan toepassen, samen met eerder klassieke vormen van marketing.

Inspiratie voor Inbound Marketing, content en jouw website

Downloads

Testimonials

Wat onze klanten zeggen

Laten we over jou praten

Als je wil weten hoe Inbound Marketing voor jouw bedrijf kan werken, je een nieuwe website nodig hebt of nood hebt aan sterke content: contacteer ons.

We horen graag wat jouw doelen zijn, wat je specifieke noden zijn en waar je vandaag vast zit. Nieuwsgierig? Geef ons een seintje. We maken graag tijd voor een gesprek. En het kost je niks.