Identificeer
Het identificeren van de juiste opportuniteiten bij het begin van je salesproces zorgt voor efficiëntie. Als je helder hebt wie jouw sweet spot is, kan je een voorspelbare, schaalbare salesfunnel bouwen.
De relatie die je met jouw leads en klanten hebt is het fundament waarop elke business steunt. Het gewijzigde koopgedrag van de klant vraagt dat Sales en Marketing anders gaan werken. Harmonieus samenwerken. Een goed opgezette sales tool stroomlijnt je sales proces en helpt sales om prioriteiten te leggen.
Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen. Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten. En nemen contact met jou wanneer het hen uitkomt.
Net als bij Inbound Marketing heeft Inbound Sales de bedoeling potentiële kopers te informeren en hun vertrouwen te winnen. Het typische hard selling wordt vervangen door een adviserende salesrol, waarbij je jouw prospecten helpt naar een oplossing binnen hun buyer's journey.
Er zijn 4 acties die inbound sales teams moeten implementeren om gekwalificeerde leads te ondersteunen om klanten te worden.
Het identificeren van de juiste opportuniteiten bij het begin van je salesproces zorgt voor efficiëntie. Als je helder hebt wie jouw sweet spot is, kan je een voorspelbare, schaalbare salesfunnel bouwen.
Neem contact met je leads. In een qualificatie-gesprek beslis je of deze lead verdere prioriteit heeft: wordt dit een opportuniteit of niet?
Evalueer de doelen of uitdagingen van je leads en beoordeel of er een goede fit is met de producten en diensten van jouw bedrijf.
Adviseer je leads waarom de oplossing van producten of diensten uniek zijn voor de noden die ze hebben.
Een CRM helpt je om de volledige historiek van je salesteam met je leads centraal te beheren, je salesproces te visualiseren en je pipeline en (te verwachten) omzetten in kaart te brengen. En het is schaalbaar - je CRM groeit mee met je salesteam en bedrijf.
Nog geen (goede) CRM in jouw bedrijf? Bekijk dan de uitstekende én gratis (!) HubSpot CRM. Of beter nog: geef ons een seintje. We geven je graag een kort overzicht van de mogelijkheden.
De Sales Hub komt bovenop de CRM, en bevat een set tools die zowel de efficiëntie als de productiviteit van jezelf of je salesteam verhogen. Denk bijvoorbeeld aan:
Begrijp jij (net als HubSpot) dat jouw prospecten vandaag zelf de conversatie willen aangaan? En dat sales automation de efficiëntie van je sales zal verhogen? Juist, dan ken je onze mening al.
Ontdek nu hoe HubSpot jouw marketing en sales kan helpen
Het succes van jouw team hangt af van de mate waarin hoe jouw marketing- en salesteam leads kunnen identificeren, connecteren met hen en te adviseren. Op een natuurlijke manier die hen aanspreekt.
We analyseren en verbeteren je salesproces, implementeren dit in de HubSpot CRM en begeleiden je team voor een optimaal gebruik van deze CRM.
Het aligneren van je sales en marketingteam is cruciaal voor je resultaten. We helpen je een robuuste strategie opzetten, waarbij we definiëren hoe marketing en sales samenwerken (Buyer Persona, Lead Stages, Contentplan).
Net zoals bij de CRM analyseren en verbeteren we je salesproces, implementeren dit in jouw HubSpot Sales portaal en begeleiden je team voor een optimaal gebruik van deze tool.
Een tactische uitvoering van je salesplan: het uitwerken van emailtemplates, sales automation, het opzetten van een chatbot op je site of integratie voor het boeken van meetings.
They are a trusted HubSpot Elite Partner. They practice what they preach when it comes to Inbound Marketing. They are experts in how to grow businesses online and they know how to prove an ROI on marketing. They have both technical expertise and are business savvy. With their background in publishing, they have an exceptional feel for the use of content. On top of all that they are a pleasure to work with.
HubSpot. Done Right. leadstreet is een internationaal team van HubSpot-experten. Diamond HubSpot Partner. Met meer dan 400+ HubSpot implementaties kunnen we je helpen HubSpot ten volle te gebruiken, je website te optimaliseren, of een nieuwe HubSpot website te bouwen.
VOLG ONS
Kantoor België
RPR Gent, afdeling Gent
Mail: inbound@leadstreet.be
Tel: 0479/98.12.90, 0486/07.00.92
leadstreet respecteert je
privacy
Algemene voorwaarden
Cookieverklaring
Pas je cookies aan