Top!
Hun troeven zijn: professionaliteit, beschikbaarheid, en vooral proactief meedenken met de klant.
Joost Berghman
hypotheek.winkel
Terwijl jij een nieuwe thuis zoekt, vergelijkt hypotheek.winkel voor jou de beste leningen bij 25 banken. Hypotheek.winkel ondersteunt elke klant iedere fase van het aankoopproces en zelfs daarna.
Hypotheek.winkel begrijpt als geen anders wat er bij het kopen van een huis komt kijken, moeilijke financiële, korte en lange termijn beslissingen. Dankzij hun diepgaande kennis, helpen ze toekomstige huiseigenaars de juiste lening kiezen.
Het team van hypotheek.winkel helpt vanuit 80 locaties in België aan deze missie om koppels, families en singles om in iedere fase van hun leven de aankoopbeslissing te vergemakkelijken.
De volledige scope van het project omvatte:
- HubSpot Portal Set Up
- Custom Development
- Growth Marketing Strategie
- Sales/CRM Strategie
- Website Design & Development
- Volledige Inbound Marketing Implementatie
- HubSpot Reporting
De uitdaging
Gelijke tred houden met technologie en klantbehoeften
Met meer dan 20 jaar ervaring wilde hypotheek.winkel een frisse nieuwe uitstraling en processen die gebruikmaken van automatiseringstools en tegelijkertijd de klantervaring verbeteren.
De oplossing
Implementeren van HubSpot-tools
Hypotheek.winkel werkt al zeven jaar samen met leadstreet en deze samenwerking duurt voort. In dit partnerschap werken de twee teams constant aan het verbeteren van de flow van marketing naar sales om het bedrijf te laten groeien en klanten lokale ondersteuning te bieden.
-
HubSpot Portaal Set Up
Aanpassen van de tools in de HubSpot Marketing portal om de werkwijze van hypotheek.winkel te weerspiegelen, rekening houdend met de vele vestigingen.
-
Custom Development
Gebruik van HubDB, Google Maps API en Skedify.me om een vestigingszoeker te bouwen die integreert met een afsprakenplanner. Hiermee kunnen klanten een afspraak maken bij een vestiging in hun buurt.
-
Growth Marketing Strategie
Faciliteren van een reeks workshops om verschillende aspecten van hun strategie te definiëren (Buyer Persona, Content en Inbound Funnel, Marketing en Sales alignment).
-
Sales/CRM Strategie
Samenwerken met het salesteam om de overdracht vanuit het marketingteam te verbeteren met behulp van automatiseringen en notificaties voor leads.
-
Website Design & Ontwikkeling
Ontwikkelen en bouwen van een nieuwe responsieve en content-gedreven website op HubSpot CMS.
-
Volledige Inbound Marketing Implementatie
Samenwerking aan interactieve content, zoals een calculator om te bepalen hoeveel men kan lenen, quiz's en educatieve artikelen, het maken van templates voor blogs, landingspagina's en nieuwsbrieven, en het uitvoeren van lead nurture campagnes met HubSpot workflows.
-
HubSpot Reporting
Opzetten van geavanceerde HubSpot rapportages om het team een eenvoudig te lezen dashboard te geven over marketingcampagne prestaties, sales activiteiten en leads per locatie, geïntegreerd met hun backend tool voor leadmanagement.
Het eindresultaat
Versterken van het bedrijf en klantvertrouwen
Met de nieuwe website van leadstreet kreeg hypotheek.winkel 213% meer websiteverkeer. Hun leads groeiden met 204% en hun afspraken namen toe met 219%. De betere afstemming tussen Sales en Marketing verbeterde ook hun conversieratio.
Dit alles, in combinatie met de kwaliteit van hun dienstverlening, zorgt ervoor dat klanten vol lof zijn over hun vermogen om eenvoudige en heldere communicatie te bieden en mensen werk en tijd te besparen.