Excellent collaboration. Thanks for the quality service.

The team helped us with the migration of our data to HubSpot, as well as the implementation of the CRM and the creation of a new website. 

emilie-primez
Emilie Pirmez
Digital communication & Project management, FBN Belgium 
emilie-primez

Door families, voor families, samen over generaties heen. FBN België is de Belgische afdeling van FBN International, 's werelds toonaangevende organisatie van zakenfamilies.

Opgericht in 2005, met 113+ zakenfamilies. Deze community heeft meer dan 1200 individuele leden, waaronder ondernemers van de volgende generatie. De leiders van de volgende generatie ontwikkelen hun vaardigheden en kennis om op een dag zelf de touwtjes in handen te nemen.

De Belgische afdeling werd opgericht om familiebedrijven te helpen groeien, slagen en bloeien. Leden wisselen best practices uit, delen nieuwe ideeën en nemen deel aan peer-to-peer leeractiviteiten.

Het FBN België team werkte samen met leadstreet om hun HubSpot CRM in te richten om deze activiteiten mogelijk te maken. De volledige scope van het project omvat:

  • CRM Migratie
  • Website Migratie
  • Website Design & Ontwikkeling
  • HubSpot CRM Implementatie
  • Programmatische Automatisering
  • HubSpot Onboarding
De uitdaging

Wrijvingspunten in het proces wegwerken

Evenementen zijn de essentie van FBN België. De oude website en CRM maakten het voor organisatoren echter moeilijk om deze evenementen te organiseren.

Het gebruik van WordPress en WordPress plugins zorgde voor wrijving. Het team vond het updaten van de website een uitdaging. Het actueel houden van de database en het communiceren van evenementinformatie vergde veel werk. Kortom, door af te stappen van de oude technische stapel werd het gemakkelijker om relaties op te bouwen.

 

De oplossing

Eenvoudiger evenementen en private content beheer

Networking content en sessies brengen familiebedrijven samen. Leerzame sessies helpen jongere mensen om zakelijke inzichten te verwerven en kansen te krijgen om te oefenen. Dit helpt hen om het bedrijf in de toekomst met vertrouwen en integriteit te leiden.

FBN België deed een beroep op leadstreet om te helpen bij de volgende projecten:

 

  • CRM Migratie

    leadstreet exporteerde alle data van WordPress. Dit omvat formulieren, inloggegevens, pagina's, berichten, thema's en plugins. We hebben de gegevens opgeschoond en geïmporteerd naar verschillende objecten op hun HubSpot Enterprise portal.

  • Website Migratie

    leadstreet migreerde custom blogberichten. Het team heeft geselecteerde content delen overgezet. We hebben ook het formaat van afbeeldingen aangepast met aangepaste code en PocketKnife.

  • Website Design & Ontwikkeling

    FBN België had twee websites nodig. De eerste is een front-facing website. Op deze website kunnen geïnteresseerden die lid willen worden van FBN meer te weten komen over de groep en contact opnemen om informatie te verkrijgen. De tweede is een privéwebsite, alleen voor leden, met blog posts en informatie over komende evenementen. FBN's Belgische familiebedrijven kunnen inloggen en hun gegevens invoeren of aanpassen. Deze gegevens kunnen hun geschiedenis, leiders en testimonials bevatten. De members-only site maakt het gemakkelijker om je bedrijf te vermelden zodat anderen in het netwerk het kunnen vinden wanneer dat nodig is. Deze online database heet ‘myFBN’. Deze afgesloten website toont bedrijfsgegevens die gekoppeld zijn aan het HubSpot Bedrijfsobject. Bezoekers van de privéwebsite kunnen de lijsten filteren op basis van branche en locatie.

  • HubSpot CRM Implementatie

    Is er een manier om een gecentraliseerd overzicht te krijgen van alle evenementen? Deze vraag werd ons gesteld door het FBN België team. Met die vraag ging leadstreet op zoek naar een oplossing. We gebruikten een custom event activity object om event data zoals genodigden, geregistreerden en aanwezigen aan te leveren. leadstreet zette interne rapportages op die gebruik maken van de account-based structuur. Deze rapporten belichten de rol van verschillende mensen binnen elk FBN lidbedrijf.

  • Programmatische Automatisering

    Met het custom evenementenobject heeft leadstreet standaardformulieren en workflowautomatisering opgezet. Deze maken het beheren van events en het versturen van herinneringen eenvoudiger. Ook PocketKnife werd geïmplementeerd om de leeftijd van contactpersonen te berekenen op basis van verjaardagen. Deze automatisering helpt de medewerkers van FBN België om relevante content naar elk contact te sturen.

  • HubSpot Onboarding

    Door middel van een reeks sessies begeleidde leadstreet FBN België in de verschillende tools en aangepaste CRM-setup om deze te blijven maximaliseren.

case-study-fbn
Het eindresultaat

Sterkere relaties en communicatie met meer impact

De missie van FBN België had altijd de focus om een omgeving te creëren voor huidige en toekomstige bedrijfsleiders. Het doel is om hen te helpen focussen op persoonlijke groei, te leren van collega's en hun families en bedrijven te koesteren.

Dankzij de ondersteuning van leadstreet en de verschillende tools die op HubSpot zijn ingesteld, kan het team van FBN België evenementen beter beheren. Ze kunnen nu tijdige en relevante communicatie bieden en de community blijven versterken.

Klaar voor maximaal HubSpot succes?

We helpen je graag. Van setup tot strategie - ons team staat voor je klaar.