Technische en strategische excellentie
De overstap naar inbound marketing was een uitdagende tocht. Gelukkig vonden we in leadstreet een partner die ons niet alleen adviseerde over de juiste stappen, maar ook actief betrokken raakte en ons verder bracht dan onze eigen grenzen. Ze bleken bovendien een geweldige sparringpartner voor onze marketeers, die ons deskundig kon bijstaan bij zowel strategische als technische uitdagingen.
Maarten Decaluwé
Marketing Technology & Growth Strategist, Antwerp Management School
Antwerp Management School (AMS) is een top business school met de missie 'opening minds to impact the world'. Al acht jaar werken ze samen met leadstreet om de excellente kwaliteit van studentenervaringen te weerspiegelen op de website en tijdens het verkoopproces.
Het team van AMS wordt geleid door de overtuiging dat een sterk netwerk persoonlijke ontwikkeling stimuleert, innovatief ondernemerschap bevordert en mensen inspireert om een actieve rol in de samenleving te spelen.
Studenten zijn meer dan een nummer. Persoonlijke ontwikkeling is een kernonderdeel. Maatschappelijk bewustzijn, zelfinzicht en mondiale perspectieven staan dan ook centraal in de schoolervaring.
De volledige opzet van het project:
- HubSpot Portal Set Up
- Custom Integratie
- Growth Marketing Strategie
- Sales/CRM Strategie
- Website Design & Development
- Inbound Blog
- Inbound Marketing Implementation
De uitdaging
Geïntegreerde studentenervaringen
Met een lange bestaansgeschiedenis en een langdurige samenwerking met leadstreet wilde AMS de studentenervaringen verbinden met de website en het fysieke verkoopproces.
De oplossing
Gegevens en processen in HubSpot
Sinds haar oprichting in 1959 groeide AMS uit tot een toonaangevende internationale businessschool in het hart van Europa. In 2015 nodigden ze leadstreet uit om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren en de ervaring voor huidige en toekomstige studenten te optimaliseren.
-
HubSpot portal set up
Opzetten van de HubSpot portaal afgestemd op de AMS-werkwijze.
-
Custom integratie
Activeren van een aangepaste koppeling tussen HubSpot en Full Fabric voor efficiënt relatiemanagement.
-
Growth marketing strategie
Samenwerkingen met marketingteam om topstudentervaringen zichtbaar te maken via blog, sociale media en andere kanalen.
-
Sales/CRM strategie
Optimaliseren van de overdracht tussen marketing- en salesteam.
-
Website design & development
Bouwen van een website die de leerervaring en schoolwaarden weerspiegelt.
-
Inbound blog
Ontwikkelen van een responsieve, meertalige blog die aansluit bij de website.
-
Inbound marketing implementatie
Creëren van sjablonen voor landingspagina's, nieuwsbrieven, e-mails en whitepapers voor leadconversie.
Resultaten
Verbonden teams, data en ervaringen
Met nieuwe sjablonen en strategieën hebben de AMS-teams nu de tools om hun merk te versterken en studenten een consistente ervaring te bieden, van inschrijving tot afstuderen.
Dankzij leadstreet kunnen ze HubSpot slim inzetten: van gepersonaliseerde marketingcampagnes tot geoptimaliseerde verkoopprocessen en een website die hun onderwijskwaliteit weerspiegelt.