Dat WordPress en HubSpot COS twee top-cms'en zijn, dat zeggen we vaak. Nu wordt de superioriteit van onze favoriete tools HubSpot en WordPress voor webdesign ook bevestigd door G2 Crowd, een belangrijk beoordelingsplatform voor business software.
Het onafhankelijke ‘Summer 2016 Web Content Management Software Grid Report’ van G2 Crowd benoemt HubSpot tot het leidende web content management-systeem wereldwijd. Deze uitkomst is gebaseerd op meer dan 1.590 reviews geschreven door business professionals.
HubSpot presteert het best op het vlak van zowel klanttevredenheid (Satisfaction) als marktaanwezigheid (Market Presence). Dit levert een G2 totaalscore op van 89. Vlak daarachter staat WordPress met een score van 86. Drupal volgt op ruime afstand met een score van 67. De ranglijst bevat in totaal zeventien CMS-producten.
Hubspot: gemakkelijk zakendoen
Duiken we dieper in het rapport, dan blijkt HubSpot in het bijzonder te worden gewaardeerd om de kwaliteit van de support/ondersteuning (Quality of support) - daar kunnen we zelf ook van getuigen. Ook is het gemakkelijk communiceren en zakendoen met HubSpot (Ease of doing business with), volgens de professionals op G2 Crowd.
Gewaardeerde features zijn de contentbeheersomgeving en het HubSpot-platform.
93% van de HubSpot-gebruikers zegt de tool te willen aanraden.
WordPress: gebruiksvriendelijk en customizable
WordPress komt volgens de G2 Crowd-gebruikers uitstekend tegemoet aan behoeften van organisaties (Meet requirements). Andere sterke punten zijn de eenvoudige installatie en gebruiksvriendelijkheid van de software.
Meer dan andere CMS-producten wordt WordPress gewaardeerd om design-aspecten: de weelde aan voorgebakken templates, de goede mobiele gebruikerservaring en de buitengewone aanpasbaarheid.
88% van de gebruikers op G2 Crowd zou WordPress aanbevelen.
De sites die wij bouwen draaien op Wordpress en/of HubSpot
We maken websites voor bezoekers én voor zoekmachines, fully responsive en met veel aandacht voor SEO. En makkelijk zelf aanpasbaar.
En laten we vooral duidelijk zijn: het doel van jouw website is van jouw bezoekers klanten te maken. Dat maakt dat je website geoptimaliseerd moet zijn voor conversie én een goede gebruikerservaring (User Experience) moet bieden.
De websites die wij bouwen draaien op 2 platformen - afhankelijk van de doelstellingen. WordPress is een budgetvriendelijk CMS, veelzijdig, gebruiksvriendelijk, responsive, customiseerbaar, SEO-geoptimaliseerd en schaalbaar. HubSpot’s COS biedt dezelfde voordelen met extra opties tot personalisatie, standaard https en supersnelle pagina’s.
HubSpot: robuust CMS en totaalintegratie
Al van bij de start heeft leadstreet (Diamond HubSpot Partner) zich gespecialiseerd in het CMS van HubSpot, COS (Content Optimization System).
De marketingsoftware HubSpot zelf kan je perfect integreren met je bestaande CMS, of dit nu WordPress, Drupal, ForkCMS of Adobe is. Maar een totaalintegratie met het HubSpot COS biedt je extra mogelijkheden naar content plus personalisatie toe. Kijk maar naar de 'Had ik dat geweten'-site van SD Worx - volledig gebouwd in HubSpot.
COS, het CMS van HubSpot, staat zowel inzake functionaliteit, performance als veiligheid aan de top.
Wordpress
Dat WordPress in het onderzoek op positie twee staat, is volkomen terecht. Wij vinden dat je met WordPress gewoon een geweldige basis hebt om een website op te bouwen: het is gebruiksvriendelijk, snel, betaalbaar, SEO-geoptimaliseerd en eindeloos aan te passen dankzij een schat aan plug-ins. Niet voor niets hebben wij voor klanten menige Wordpress-website gerealiseerd, al dan niet in combinatie met de marketingsoftware HubSpot.
Het volledige onderzoek kan je hier nalezen.
Wil je met leadstreet praten over je website? Geef ons dan een seintje.