In onze Gids Landing Pages las je dat de headline van je landing page door zo’n 80% van lezers wordt bekeken. Dat is tot 4 keer meer (!) dan de rest van de pagina. Argumentatie genoeg om van jouw headline écht een killer titel te maken op je landingspagina.
We tonen je 6 invalshoeken waarrond jij jouw titel kan bouwen, inclusief voorbeelden.
Een directe titel, zonder omwegen. What you see is what you get. Deze werkt goed bij "serieuze" producten. Waarbij de bezoeker geen tijd of boodschap heeft aan creativiteit, maar wil weten wat dit product beter maakt dan zijn of haar concurrent.
Deze titel is indirect en werkt op de nieuwsgierigheid van de lezer. De enige manier om die curiositeit het hoofd te bieden is ... verder lezen. Er is een dunne lijn tussen de nieuwsgierige headline en click-bait - waar je ver van af wil blijven.
De voorbeelden hieronder zijn geen klassieke landingspagina's, maar worden getoond als deel van een wegpagina, als pop-up, of als een interstitial pagina, een pagina die tussen 2 webpagina's wordt getoond.
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Dit is echt een van de meest gebruikte headlines. Deze titel beschrijft hoe je een bepaald probleem kan oplossen. Deze formulering spreekt voor zich - bekijk het volgende voorbeeld maar:
Kaart een specifiek probleem aan in een vraagvorm Mensen die met dit probleem kampen zullen zich sowieso aangesproken voelen. Een perfecte titel om een concrete doelgroep te bereiken - met inherent ook onmiddellijk het nadeel. Je titel kan zo specifiek zijn dan je andere potentiele klanten afschrikt.
Je stopt een getal of percentage in je titel, en poef - je hebt een Buzzfeed-titel! Het voordeel van deze headline: getallen maken een probleem concreet. Het zet mensen aan het denken en zet aan tot actie.
De lezer wordt uitgenodigd om een actie te ondernemen waarna er een duidelijk voordeel volgt voor hem of haar. Een klassiek voorbeeld je emailadres invullen in ruil voor een gratis ebook.
Weten hoe landingspagina's binnen een bredere marketingstrategie passen? Lees dan nu het ebook 'Inbound Marketing'