Vierhonderd gretige marketeers kunnen geen ongelijk hebben. Het sleutelwoord op Conversion Day 2015 was ‘Inbound’ - en Inbound, dat betekent content. Goede en efficiënte verhalen die aansluiten bij de doelstellingen van het merk of bedrijf dat ze uitdraagt. En vooral, slimme content die de weg leidt in het conversieproces.
leadstreet nodigt topspreker HubSpot uit op Conversion Day
Op 2 juni hebben wij, als HubSpot Certified Partner, Jeetu Mathani, CEO International HubSpot, uitgenodigd voor een keynote naar België. We partnerden hiervoor met Bloovi op hét (uitverkochte) marketing event van het voorjaar: Conversion Day.
Jeetu Mahtani, CEO van Hubspot international ontpopte zich als een van de meest inspirerende sprekers van de dag. Jeetu had het in zijn keynote over de transitie die bedrijven moeten doormaken om van Outbound marketing te schakelen naar Inbound Marketing, en waarom dat moet.
Hoe divers de verhalen op het podium ook klonken, de baseline was steeds dezelfde. “Show me the Money!”, vatte Mahtani het kernachtig samen. Marketing is pas zinvol als je er maximale ROI uit haalt. Een boodschap die ook in de Lage Landen geweldig resoneert, als technologie en content samen de bouwstenen voor nextgen performance marketing blijken te vormen.
Content: de motor van Inbound Marketing
Maar hoe realiseer je zo’n project, hoe krijg je het verkocht binnen je bedrijf en hoe meet je welke inspanningen je business plan ondersteunen (of torpederen)? Al te vaak blijkt een gerichte en consequente content strategie het grootste struikelblok …
Bij leadstreet hebben we enkele decennia aan ervaring met publishing, zoals het ontwikkelen en vermarkten van content bij mediabedrijven als Mediahuis, Sanoma en Minoc. Net die unieke insteek geeft leadstreet de mogelijkheid om merken en bedrijven in recordtempo tot efficiënte uitgevers om te vormen.
Dat resulteerde in het tweede hoogtepunt van de dag was de drukbezette namiddagsessie van Jamie Biesemans, content creator bij leadstreet. Jamie legde de vinger op de wonde en analyseerde haarfijn aan welke voorwaarden content moet voldoen om van een bezoeker een strak geprofileerde lead te maken.
De learnings en best practices van Jamie’s verhaal vind je ook terug in een nagelnieuwe expert guide die wij ter gelegenheid van Conversion Day samenstelden.
Steve Vaughan was de laatste spreker van de dag in de Inbound Marketing Room. Steve doorliep de volledige inbound methodology vanaf de start inclusief het opstellen van de Buyer Persona tot de delight fase.
Onze dank aan Jeetu en Steve van HubSpot, en het team van Bloovi voor een vlekkeloos event!