Je bent een marketeer, of een bedrijfsleider die het belang van het internet vandaag vat. Je begrijpt dat traditionele marketing (het pushen van reclame via bijvoorbeeld tv, of advertenties) niet meer werkt. Of toch niet meer efficiënt.
Het internet heeft het gedrag van consumenten (b2b en b2c) grondig gewijzigd. Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen.
Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten. In deze nieuwe realiteit is het jouw taak om niet alleen prospecten te vinden, maar vooral om ervoor te zorgen dat die prospecten jou vinden. Van het C-level komen de vragen naar ROI en lagere budgetten, vanuit saleshoek de roep naar méér én kwalitatieve leads.
Je zoektocht naar een digitale strategie
Als marketeer of bedrijfsleider ben je op zoek naar een totale strategie om met die nieuwe realiteit om te gaan. Een strategie die werkt en die implementeerbaar is. Die rechtstreeks klanten oplevert en antwoorden biedt op essentiële vragen als ROI.
Als je jouw digitale strategie in resultaten én meetbare cijfers wilt omzetten, wordt het tijd om Inbound Marketing op je agenda te zetten.
Inbound Marketing
Inbound Marketing is een holistische marketingaanpak die zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken. Met Inbound Marketing zorg je zelf voor een grote instroom van bezoekers die je kan converteren naar klanten. Dat doe je met sterke, relevante en authentieke content.
Deze aanpak biedt antwoorden op vragen waarmee marketeers vandaag worstelen, zoals het genereren van kwalitatieve leads en de ROI meten van hun marketinginspanningen.
Hoe werkt dat? Maak van je website een magneet. Zorg dat prospecten jou vinden, door goede content op maat van de interesses van je prospecten/
Optimaliseer die content (SEO) en promoot ze actief op social media. Op je website activeer je vervolgens je prospecten met aanbiedingen (via call-to-actions en landingspagina’s). Zo bouw je een vertrouwensrelatie op en leid je deze leads, via content, door de sales funnel om hen te converteren naar klanten.
Download het ebook 'Waarom je nu met Inbound Marketing moet starten (en wat het precies is)'
Dit ebook (46 pagina's) vertelt je haarfijn wat Inbound Marketing is en wat het voor jou kan betekenen. De roots van de auteurs -leadstreet- liggen in de media, met ervaring in print en online, b2b, b2c, custom en internationaal. Download het nu.