Inspiratie voor inbound marketing & marketing automation.

#Inbound15, deel 2. HubSpot introduceert integraties met derde partijen en het Easy Initiative.

Geschreven door Johan Vandecasteele | 10 september 2015

Tweehonderdvijftig topsessies, meer dan 10.000 aanwezigen, Seth Godin, … meer redenen heb je niet nodig om naar editie 15 van Inbound af te zakken. Maar Hubspot heeft de prettige gewoonte op z’n jaarlijkse netwerk- en kennisevent telkens een reeks spectaculaire vernieuwingen voor te stellen. Denk aan het gratis CRM dat op in 2014 aan de bundel toegevoegd werd.

Terug naar Boston, 2015. Dharmesh Shah en Brain Halligan, de founding fathers van inbound marketing, hebben net op indrukwekkende wijze de nieuwe roadmap voor Hubspot voorgesteld. Leadstreet pikt de 9 (!) belangrijkste innovaties op, en maakt duidelijk waarom ze voor jou (ir)relevant zijn.

In een vorige post hadden we het over het vernieuwde CMS, predictive lead scoring en de integratie met Linkedin-ads en Google Adwords. In deze post gaan we in op de integratie-mogelijkheden met derde partijen, het Easy Initiative en extra rapporteermogelijkheden.

4. HubSpot Connect: integraties met derde partijen

Vaak gebruik je webdiensten die specifiek en belangrijk zijn voor jouw business. Dat kan gaan van GoToWebinar voor je webinars, Eventbrite voor je events, Snapengage voor het chatten met klanten op je website of Magento voor je webshop. Uit die tools komt heel wat interessante data die je marketing én salesgewijs graag aan je database toevoegt. Dat helpt je - bijvoorbeeld - makkelijk te segmenteren op basis van wie geantwoord heeft op een enquete in SurveyMonkey, of wie een ticket besteld heeft via Eventbrite.

De mening van leadstreet

Data, data, data. Een betere integratie met de data die je via derde partijen verzamelt en die rechtstreeks jouw profielen verrijken. Zeer bruikbaar voor marketing (segmentatie) en voor sales (kwalificatiesignalen). We like!

5. HubSpot’s Easy Initiative

Wie vertrouwd is met HubSpot, weet dat ze de gewoonte hebben continu verbeteringen te implementeren. Een agile aanpak, dus. Soms zien we tot 5 kleine en grote aanpassingen op 1 week. Voor 2015 worden die aanpassingen van een heuse een rode draad voorzien: de bedoeling is om 1) het platform makkelijker te maken voor de gebruikers, en 2) sneller. Een aantal van de eerste resultaten van het Easy Initiative zijn - bijvoorbeeld - een volledig nieuw full-screen interface, nieuwe editeerschermen, nieuwe dashboards en snellere lijsten.

 

De mening van leadstreet

Enkele van de aanpassingen hebben we de voorbije week reeds in Beta getest: de nieuwe bloginterface en de interface om contacten te bekijken. Klachten over het gebruik van HubSpot hadden wij geenszins, maar nog verbeteringen? +1!

 6. Extra rapportage (Business Intelligence)

Rapportering blijft cruciaal. HubSpot gaat de uitdaging aan om op een enkel  dashboard alle relevante rapporten te centraliseren. De Reporting Add-on is een centraal dashboard die je marketing- en salesrapporten in 1 interface vat. Op die pagina krijgen zowel de marketing- als salesafdeling alle metrics te zien die hen relevant zijn. Maar ook de evolutie van die metrics. Bovendien kan elke gebruiker dit dashboard tweaken naar de eigen noden en doelstellingen.


De mening van leadstreet

Alle rapporten bekijken in 1 dashboard? Daar zeggen we direct 'ja' op! Deze extra rapportering wordt uitgerold als een add-on op de HubSpot-licentie.

In een eerste post hadden we het over het vernieuwde CMS, predictive lead scoring en de integrate met Linkedin-ads en Google Adwords. In een volgende post schrijven we over de talen van HubSpot, leadin en HubSpot's CRM.

Meer weten over HubSpot en de aanpassingen? Geef ons een seintje. We vertellen je graag meer, of plannen een demo in met jou.