Tweehonderdvijftig topsessies, meer dan 10.000 aanwezigen, Seth Godin… meer redenen heb je niet nodig om naar editie 15 van Inbound af te zakken. Maar Hubspot heeft de prettige gewoonte op z’n jaarlijkse netwerk- en kennisevent telkens een reeks spectaculaire vernieuwingen voor te stellen. Denk aan het gratis CRM dat op in 2014 aan de bundel toegevoegd werd.
Terug naar Boston, 2015. Dharmesh Shah en Brain Halligan, de founding fathers van inbound marketing, hebben net op indrukwekkende wijze de nieuwe roadmap voor Hubspot voorgesteld. Leadstreet pikt de 9 (!) belangrijkste innovaties op, en maakt duidelijk waarom ze voor jou (ir)relevant zijn.
In een eerste post hadden we het over het vernieuwde CMS, predictive lead scoring en de integratie met Linkedin-ads en Google Adwords. In een tweede post schreven we over de integratie-mogelijkheden met derde partijen, het Easy Initiative en extra rapporteermogelijkheden. Hier hebben we het over de talen van HubSpot, leadin en Sidekick/HubSpot's CRM.
7. HubSpot nu in 6 talen
Op de vleugels van de snelle expansie van HubSpot (zo openen ze dit jaar nog een kantoor in Singapore) wordt de HubSpot-tool zelf in 6 talen omgezet (Engels, Duits, Portugees, Frans, Spaans en Japans).
De mening van leadstreet
In Belgie is dit weinig relevant. Of de tool nu in het Engels of het Nederlands - voor ons maakt dat niet uit. Voor het goed gebruik van de tool internationaal daarentegen is dit een prima zaak. Fransen en de Engelse taal - het is niet altijd een perfecte match.
Wij hadden liever extra aandacht gehad voor meertaligheid van het CMS van HubSpot, niet de tool zelf. De sites die we bouwen zijn immers meestal in onze landstalen.
8. Sidekick en HubSpot CRM
Even een kleine recap uit 2014. HubSpot heeft er een volledig CRM-pakket aangekondigd op Inbound14, en uitgerold begin 2015. Het CRM zelf is gratis voor iedereen.
Dit jaar zijn er een aantal praktische features toegevoegd aan het CRM, zoals de mogelijkheid om een collega te vermelden in je notities bij een lead. Die collega krijgt dan automatisch een bericht over deze lead. Of de mogelijkheid om je volledige e-mailverkeer (via een gmail-account!) met een lead automatisch te importeren in het CRM.
Sidekick is een product van HubSpot waarmee je live notificaties krijgt wanneer iemand je mail opent en hoe vaak iemand die mail heeft geopend. Best handig als je in een salesgesprek zit.
Sidekick Connections toont je de connecties tussen je collega's en de bedrijven waar je aan het prospecteren bent. Dat werkt goed als je snel via een collega een introductie wil krijgen voor een nieuwe prospect.
De mening van leadstreet
De CRM-tool van HubSpot blijft een aantrekkelijk product. En niet alleen omdat hij gratis is! De live notificaties van Sidekick zijn superhandig: je ziet wanneer je mail naar een prospect geopend en gelezen worden.
9. Leadin
Leadin is een tool ontwikkeld door een spin-off van het HubSpot development team, en kan je beschouwen als een soort opstap-naar Inbound. Leadin richt zich vooral op kleine bedrijven met beperkte budgetten. Het helpt je bezoekers te capteren en inzicht te geven over de pagina’s die deze leads bezoeken. Info die je salesteam, o f de zaakvoerder, graag ontvangt voor er een gesprek gestart wordt met die leads.
Tot vandaag was Leadin een plugin voor WordPress, maar HubSpot zal het Leadin-platform openen naar alle sites, los van het CMS (Drupal, Joomla, …).
De mening van leadstreetLeadin is een handige, gratis plugin en een prima kennismaking met Inbound. We hebben 'm al maanden grondig getest. Uiteraard blijft het platformbeperkt, maar HubSpot heeft een aantal extra functionaliteiten aangekondigd die veelbelovend klinken (maar misschien betalend kunnen worden). We houden je op de hoogte!
In een eerste post hadden we het over het vernieuwde CMS, predictive lead scoring en de integrate met Linkedin-ads en Google Adwords. In een tweede post schreven we over de integratie-mogelijkheden met derde partijen, het Easy Initiative en extra rapporteermogelijkheden.
Meer weten over HubSpot en de aanpassingen? Geef ons een seintje. We vertellen je graag meer, of plannen een demo in met jou.