Inspiratie voor inbound marketing & marketing automation.

Hoe krijg jij de beste prijs voor jouw HubSpot?

Geschreven door Johan Vandecasteele | 15 november 2018

Een marketing automation-tool of CRM kies je niet zomaar. Een tool moet immers jouw strategie volgen, niet omgekeerd. Maar als je merkt dat zowel je hoofd als je hart (geheel terecht, trouwens) voor HubSpot kiezen, hoe krijg jij dan de allerbeste prijs voor jouw HubSpot?

Deze inside tips van een ervaren Diamond HubSpot Partner helpen je gegarandeerd verder. (update 27 april 2019)

#1 Voor we starten: een kort overzicht van de HubSpot-tools

HubSpot bestaat vandaag uit vier verschillende tools: een CRM, een set sales- en marketingtools (in het overzicht hieronder: Marketing Hub en Sales Hub) en een Service Hub voor klantendiensten.

En binnen elk van die tools heb je gratis en betalende licenties. Een volledige overzicht vind je op de website van HubSpot.

Maar klik niet direct weg. Lees eerst even verder:

#2 Gratis. De beste prijs ooit. Toch?

Het centrum van de HubSpot Growth Stack is hun CRM. Een volledige, praktische top-CRM. Echt. En die is ... volledig gratis. Free forever!

Heb jij vandaag géén CRM, of een CRM waar je niet tevreden over bent? Twijfel dan niet, en haal de HubSpot CRM in huis. Geef ons een seintje - we zetten die graag op voor jou zodat je direct van start kan gaan.

Van de marketing-, sales en servicetools zijn er ook gratis versies. Of die versies voldoen voor jouw profiel is een goede vraag. Voor ons zijn het eerder tools voor starters. Eens je wat tractie krijgt met jouw Inbound-verhaal, zal je snel tegen de limieten van die versies aan lopen.

En dat brengt ons bij ...

#3 Marketing Hub: het aantal contacten bepaalt (vooral) de prijs

Wat de marketing-tools betreft, zijn het vooral het aantal contacten die je in de database wil plaatsen die de prijs bepalen.

Een goede tip: kijk je huidige database na, en bepaal wie er écht een reden heeft om in die database te blijven. Bekijk een overstap naar HubSpot Marketing als een opportuniteit om je database eens goed te evalueren en op te kuisen. En hou die ook jaarlijks binnen HubSpot in de gaten - contacten die irrelevant zijn gooi je best periodiek buiten (dat zou je sowieso moeten doen). Dan betaal je er ook niet blijvend voor.

Er zijn ook nog enkele andere factoren die de exacte keuze voor een versie (Professional dan wel Enterprise) kunnen bepalen. Het aantal domeinen waarop je jouw HubSpot wil laten lopen, bijvoorbeeld. Of als je in een complexe omgeving zit (meerdere marketingteams in verschillende landen, ...). Dan moet je richting Enterprise kijken.

Geef ons gewoon een seintje - we weten snel jouw situatie te plaatsen.

#4 Sales Hub: de diensten bepalen de prijs

Wat de sales-tools betreft, bepaalt het gebruik van de diensten de prijs. Wil je gebruikmaken van geavanceerde reporting, van predictive lead scoring, van een chatbot of van een meetingstool? Dan kijk je bijvoorbeeld eerder richting Sales Professional.

Ook hier zijn er extra Enterprise-features die belangrijk kunnen zijn, zoals Playbooks, ...

Ook hier: geef ons een seintje. We bekijken samen met jou wat relevant is voor je salesteam.

#5 HubSpot CMS

Bovenop de tools kan je nog extra add-ons kopen. Producten die los van de Marketing en Sales Hub staan.

Een bijzonder interessante optie is de HubSpot CMS, als je jouw website niet binnen WordPress/Drupal/... wil bouwen, maar gewoon binnen HubSpot. Zijn wij trouwens absolute voorstanders van.

Die HubSpot CMS kost jou wat extra, maar in dat bedrag zit ook onmiddellijk alle hosting inbegrepen, security, SLL, uptime van 99,99 percent, vijf keer de snelheid van reguliere sites, enzovoort.

Bij lange geen slechte deal, geloof ons.

Tip: de HubSpot CMS is ook als stand-alone product beschikbaar. Koppel die met een HubSpot Marketing starter (inclusief e-mail!), en je hebt al een aardige website-met-marketing-power.

#6 Hela. Ik eis een korting!

Ik koop niets zonder korting! Het is, zoals, een levensroeping.

We snappen je commitment aan je budget. En de bijhorende goedkeurende blik van je baas. Echt. Goede huisvaders zijn wij ook. Maar we kennen HubSpot van binnen en buiten. Hangen dagelijks aan de lijn/Skype/Slack met Dublin, en drinken regelmatig koffie met de powers-that-be in Boston.

HubSpot heeft een héél strikte kortingpolitiek. En om eerlijk te zijn: we appreciëren die ten volle. Het is bijzonder verfrissend dat de geafficheerde prijs de prijs is, en er niet gebradeerd wordt. Of gediscussieerd moet worden. Niemand die zich moet afvragen of ie korting had moeten krijgen, en of de prijs correct is.

#7 Geen onboarding fee met leadstreet

Waar je wél een mooie korting kan vangen, is door met ons als Diamond HubSpot Partner te werken. Als je gebruikmaakt van onze diensten, valt de onboarding fee ... helemaal weg.

Dat is al snel een bedrag van 2.760 tot 4.600 euro dat je op die manier bespaart.

Interessant. En snel claimen via ons, dus 

Maak de stap naar HubSpot

Laten we helder zijn: het aankopen van de bovenstaande tools is een beslissing die je niet in twee minuten mag maken. Die is _belangrijk_. En essentieel voor het uitvoeren van jouw strategie.

Wij helpen jou graag die strategie eerst helder te bepalen. En jouw bedrijf de juiste HubSpot-tools te laten kiezen. Of niet, als wij van mening zijn dat het niet de juist tools zijn voor jou.

Inclusief de beste prijs (want we hebben je hierboven niet alle trade secrets verteld).

Snel info nodig? Boek hieronder een meeting in - je krijgt direct alle info mee: