State of Inbound
Topprioriteiten en Best Practices voor marketeers en sales
Elk jaar brengt HubSpot zijn ‘State of Inbound’-rapport uit. Voor het 7de rapport werden 4.000 respondenten bevraagd. Wereldwijd, met antwoorden uit meer dan 150 landen. B2B, B2C en non-profit. In dat onderzoek peilen ze naar de prioriteiten en uitdagingen van marketeers en sales.
Topprioriteiten: meer leads + meer leads converteren tot klanten
Waarom steeds meer bedrijven voor Inbound Marketing kiezen, is niet moeilijk te raden. Het gebruik van relevante, goede content is goed voor het aantrekken van de juiste doelgroep (het begin van je funnel), terwijl je opnieuw met content (ebooks, webinars, …) die leads verder begeleidt door de aankoop. Op je eigen website.
Inbound levert je een hogere ROI op dan klassieke marketing
Elk (!) bedrijf heeft drie keer meer kans om ROI te zien op zijn campagnes als ze aan Inbound Marketing doen. Los van de grootte van het marketingbudget. Interessant vinden wij, in een uitgesproken KMO-land als België, dat Inbound afgetekend de favoriete strategie is bij de kleine en reguliere marketingbudgetten (van 0 tot 500.000 euro).
Topmarketeers snappen dat klassieke marketing overgewaardeerd is
Het onderzoek bevestigt wat wij al wisten: de klassieke manier van adverteren is niet langer efficiënt. HubSpot vroeg aan bedrijven die een hogere ROI hadden in 2015 dan in 2014, wat zij overgewaardeerde marketingtactieken vinden. Op nummer 1, en niet verbazend, prijken print, outdoor en broadcast (radio/tv). Met voorsprong.

Lead intelligence is key bij prospectie
Hoe beter de informatie is die sales heeft bij het contacteren van een lead, hoe beter de resultaten. Dat start niet enkel bij de kwalificatie – het begrijpen van wat een goede lead is voor jouw bedrijf, maar ook de context waarin een lead gecontacteerd wordt is relevant. Wanneer marketing en sales samenwerken, is die informatie beter beschikbaar.
Sales moet credibiliteit opbouwen
Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen. Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten, niet bij een eerste contact met jouw salesafdeling. Het salesteam kan credibiliteit opbouwen door actief te zijn met content.
Wat is Inbound Marketing?
Een implementeerbare, effectief werkende digitale strategie op lange termijn
Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen. Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten. In deze nieuwe realiteit is het de taak van jouw marketingteam om niet alleen prospecten te vinden, maar vooral om ervoor te zorgen dat die prospecten jou vinden.
1. Attract: zorg voor de juiste trafiek
Zorg dat prospecten jou vinden, door sterke, relevante en authentieke content aan te bieden op maat van hun interesses. Focus op bezoekers die het meeste kans maken om leads (en uiteindelijk klanten) te worden. Post blogs op je website, optimaliseer die (via SEO) en promoot je content actief op sociale media.
2. Convert: maak leads van je bezoekers
Op je website activeer je vervolgens je prospecten met aanbiedingen. Bezoekers laten graag hun gegevens na voor relevante content (white papers, e-books, checklists, …). Hiervoor gebruik je technieken als call-to-actions en geoptimaliseerde landingspagina’s.
3. Close: haal klanten uit je leads
Beweeg je klanten doorheen de buying cycle. Aligneer de informatie die je over leads hebt met met je salesteam, zodat zij effectievere gesprekken kunnen voeren. Nog niet sales qualified? Bouw verder aan de relatie met specifieke trajecten en doelen (lead nurturing).

Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?
Inbound Marketing: de dominante marketingstrategie in 2015
Onze diensten
Wat doet leadstreet?
INBOUND MARKETING
Inbound Marketing is een marketingaanpak die zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken. Met Inbound Marketing zorg je zelf voor een grote instroom van de juiste bezoekers die je verder kan converteren naar klanten. Dat doe je met sterke, relevante en authentieke content. De Inbound-aanpak biedt antwoorden op vragen waarmee marketeers en bedrijven vandaag worstelen, zoals het genereren van kwalitatieve leads en de ROI van hun inspanningen.
CONTENT SERVICES
Content is de belangrijkste grondstof in een Inbound Marketing-campagne. Het is de benzine die elke Inbound-motor doet draaien. Goede content is relevant, heeft persoonlijkheid, beloont en is geschreven op maat van je prospecten. Het brengt je potentiële klanten naar je site, waar je ze in het koopproces binnentrekt. Goede content educeert en kwalificeert. De weg naar geloofwaardige, goede content start met het definiëren van Buying Personas en Buyers Journey; daaruit volgt een uitgeefplan.
WEBSITE DEVELOPMENT
Jouw website is vitaal voor je business. Consumenten nemen vandaag immers zelf het initiatief bij de aankoop van een product. Hun tocht start vaak bij een zoekopdracht in Google. Een sterke website kan niet zonder een sterke onderbouw, en heeft best een pittig lastenboek: snel, responsief, gebruiksvriendelijk, mooi, geoptimaliseerd voor SEO, … leadstreet zet in op betaalbare websites in WordPress en het HubSpot COS.
Inspiratie voor Inbound Marketing, content en jouw website
Downloads









Our work
Projecten
leadstreet is jouw partner voor Inbound-, contentprojecten en webdesign. We zorgen voor de strategie en uitvoering. Met een glimlach.
Laten we over jou praten
Als je wil weten hoe Inbound Marketing voor jouw bedrijf kan werken, je een nieuwe website nodig hebt of nood hebt aan sterke content: contacteer ons.
We horen graag wat jouw doelen zijn, wat je specifieke noden zijn en waar je vandaag vast zit. Nieuwsgierig? Geef ons een seintje. We maken graag tijd voor een gesprek. En het kost je niks.