Content en Inbound Marketing

Content marketing?

Content heeft een strategische rol binnen Inbound Marketing

Content is de benzine die elke Inbound-motor doet draaien. Goede content is relevant, heeft persoonlijkheid, beloont en is geschreven op maat van je prospecten. Goede, relevante verhalen brengen potentiële klanten naar je site, waar je ze in het koopproces binnentrekt, en leiden hen naar het volgende stadium van die funnel.

1. Doelgroep

De weg naar geloofwaardige, goede content start met het definiëren van Buying Personas en de Buyers Journey. Het posten van een resem willekeurige blogs gaat jouw business niet op de (juiste) kaart zetten. Zo werkt het niet. Jouw content moet de prangende vragen en problemen van je (potentiële) klanten beantwoorden. Dat kan via blogartikels, video’s of SlideShare-presentaties. Maar jouw content wordt enkel relevant als hij op maat is geschreven van je ideale koper – je Buyer Persona.

2. Contentplan

Creëer content die customer centric en relevant is voor je ideale kopers. Content is een geweldige manier om een vertrouwensrelatie op te bouwen met je doelgroep. Maar hou vooral je einddoel voor ogen: zorg dat jouw content je prospecten door jouw Sales Funnel leidt. Maak content die converteert, of, zoals Jay Baer het zegt: “Content helps achieve business objectives, not content objectives.”

3. Contentproductie

Het maken van waardevolle, relevante kwaliteitscontent op een continue basis? Dat vraagt focus, tijd en energie. De kennis, die zit in jouw bedrijf. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar hoe de content gemaakt wordt, daar kan je vaak een helpende hand bij gebruiken. Wij, bij leadstreet, hebben meer dan 40 jaar uitgeefervaring, en voorzien jouw content graag van een copywriter, (native) eindredactie of bijvoorbeeld SEO-optimalisatie.

Content marketing?

De content matrix

Bij elke fase van de Buyers Journey vraagt de prospect om unieke content. Door het proces op te splitsen in verschillende fases, kan je elke prospect benaderen gebaseerd op zijn positie in de cyclus. Zo kunnen we hen de juiste content aanbieden en hen volgen doorheen de cyclus. Wanneer de lead klaar is om een aankoop te verrichten, kunnen we tijdig onze salesafdeling inschakelen.

leadstreet-content-matrix-funnel
DOWNLOAD HET EBOOK CONTENT THAT CONVERTS
leadstreet hubspot certifications

HubSpot Platinum Certified Partner

Hubspot is de favoriete tool van leadstreet. Hubspot is een allround marketing software-platform, en dé pionier van de inbound marketing-methodologie.

HubSpot is een krachtige totaaloplossing en omvat de volgende modules: Blogging, SEO, Social Media, Lead Management, Landing Pages, Calls-to-Action, Marketing Automation, E-mail, Analytics en CRM Synchronisatie. Alle componenten die je nodig hebt voor het succesvol beheren van je Inbound Marketing. Hubspot werd recent nog gekozen tot n° 1 marketing automation-platform door Venture Beat.

leadstreet beschikt als eerste en enige Platinum Certified Partner in België over de meest gekwalificeerde kennis over HubSpot en Inbound Marketing.

Inspiratie voor Inbound Marketing, content en jouw website

Downloads

Testimonials

Wat onze klanten zeggen

Laten we over jou praten

Als je wil weten hoe inbound marketing voor jouw bedrijf kan werken, je een nieuwe website nodig hebt of nood hebt aan sterke content: contacteer ons.

We horen graag wat jouw doelen zijn, wat je specifieke noden zijn en waar je vandaag vast zit. Nieuwsgierig? Geef ons een seintje. We maken graag tijd voor een gesprek. En het kost je niks.